MUNICH | OCT-2019 |
BLACK TO THE FUTURE II is de follow-up van ' BLACK TO THE FUTURE (2017 -2018), een SANKOFA benadering van de uitwisseling van jongerenwerk ervaringen'. BTTF II is een strategisch partnerschap van 24 maanden en intergenerationeel project voor jeugdwerkers uit de (Afrikaanse) diaspora in München, Rotterdam, Lissabon en Manchester. Het project is gebaseerd op de principes van Sankofa (Twi, Ghana), vertaalt zich als ' Ga terug en haal het op '. Door het uitvoeren van een reeks studiebezoeken/work shadowing-activiteiten en dialoogsessies zal het project de ontwikkeling van jongerenwerk ervaringen met (Afrikaanse) diaspora gemeenschappen in de genoemde vier steden verkennen. Het is het leren uit eerdere kennis en ervaringen, daarnaast de eigentijdse modellen om de huidige vaardigheden en competenties van hedendaagse jongerenwerkers te verbeteren. De methodieken gebruikt in dit project zijn gebaseerd op een aantal onderling samenhangende processen van zowel globaal noord Europa als het zuiden, die de manieren | weergeven hoe jongeren in deze gemeenschappen worden ondersteund en die ook een zekere mate van bekendheid zullen hebben bij een aantal jongeren-werkers in het programma, waaronder: Informeel onderwijs; Sankofa Ubuntu en het U-proces (theorie U). Een aantal van de beginselen van de voordelen van intergenerationeel werken zullen ook in dit project tot uitdrukking komen, zoals: De projectdoelstellingen zijn: | en informeel leren in kaart te kunnen brengen BLACK TO THE FUTURE II wordt medegefinancierd door de Europese Commissie in het kader van het Erasmus +-programma. De eerste transnationale bijeenkomst voor 'BLACK TO THE FUTURE II- de Sankofa benadering van jeugdwerk in de Afrikaanse diaspora Gemeenschap' vond plaats in Londen UK van 17 tot 19 mei 2019. Ubele Initiative ontving ons in hun nieuwe URBAN Garden Office in Londen. De vier studiebezoeken van BTTF II zullen plaatsvinden op de volgende data: Mis de ontwikkelingen en foto's van dit project niet, volg ons via FB, Twit, IG en In! |
|
|
|
|
|