picture-260021

AMSTERDAM | OCT-2017

AMSTERDAM | WORKSHOP
NATURAL HAIR

Op 21 oktober 2017 zijn wij officieel gestart met ons Erasmusplus Youth Exchange Project 'FOREIGN SISTERS'.

Het project Foreign Sisters is een uitwisselingsprogramma tussen 16 Nederlandse meiden van projectleider Stichting Interlock en projectbegeleiders (jongerenwerkers) van Anansiswazoom & Holendrechtswazoom en 16 meiden van projectpartner Kori uit Londen.

De belangrijkste doelstelling van 'Foreign Sisters' is het bij elkaar brengen van twee jongerengroepen, waarbij men elkaars leefwerelden vergelijkt.

Het hoofdthema is hierbij de ontwikkeling van hun vrouwelijke identiteit, met aansluitend de thema's racisme, uitsluiting en discriminatie van zwarte vrouwen in de twee Europese steden.

Het uitwisselingsproject maakt o.a. de volgende onderwerpen bespreekbaar: relaties, tienerzwangerschappen, uitsluiting en discriminatie voor deelnemende jongeren met soortgelijke etnische achtergrond.

De Amsterdamse en Engelse jongerengroepen zijn vanaf augustus bezig geweest met inspirerende voorbereidings-bijeenkomsten en workshops in eigen land.

De Nederlandse en Engelse groep hebben in augustus via een Skype-meeting alvast een eerste kennismaking gehad.

De eerste helft van het project in oktober 2017 in Amsterdam was zeer geslaagd. De Nederlandse participanten hebben de groep uit Engeland op Schiphol verwelkomd. Na het ontvangst hebben wij als aftrap gezamenlijk een kennismakingsactiviteit uitgevoerd.

De goede klik tussen de groepen was gelijk al merkbaar!
Tijdens diverse workshops hebben de meiden persoonlijke ervaringen met elkaar uitgewisseld en is er in groepen gediscussieerd over de problemen waar zij in hun dagelijkse leven als jonge vrouw tegenaan lopen.

De participanten hebben tijdens Empowerment-workshops onder begeleiding van empowerment-coaches gediscussieerd over zelfbeeld, zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid.

De 2de helft van het project heeft plaats gevonden in Londen van 28 april tot en met 05 mei 2018.
Bekijk het volledige video-verslag van Foreign Sisters via bovenstaand Youtube-filmpje 'Foreign Sisters in NL & UK 2017-2018!'

IN AMSTERDAM | WORKSHOP EMPOWERMENT

IN AMSTERDAM | WORKSHOP