picture-260021

IMG_E2414
SPIT2872
D02F6996-0770-472A-9B28-17E5819D02C2

'MIRROR' is een jongeren-uitwisselingsprogramma in Zagreb, Kroatië met jongeren van projectleider CARPE DIEM - Kroatië en jongeren van projectpartners STICHTING INTERLOCK - Nederland, SERVEI CILVIL INTERNACIONAL - Spanje en PARCOURS LE MONDE SUD OUEST -France.

'MIRROR' wordt gefinancierd door Erasmusplus Kroatië.

Via deze jongerenuitwisseling krijgen jongeren de gelegenheid om hulpmiddelen te ontwikkelen om hun zelfrespect te verbeteren en het bewustzijn van de sociale impact op zelfrespect te vergroten.

Inderdaad, we worden sterk beïnvloed door de sociale omgeving (zoals familie, vrienden, school, enzovoort) en er is geen persoonlijke ruimte om over jezelf en je zelfrespect te leren.

Zelfs als het soms niet mogelijk is om de sociale omgeving te veranderen, is het wel belangrijk om jezelf te stimuleren om te weten wat je moet aanpakken in een sociale context.

Ten slotte zal de jongerenuitwisseling gebaseerd zijn op niet-formeel onderwijs. Dus het zal worden gebouwd op de behoeften en verwachtingen van onze deelnemers, dus absoluut gericht op leren.

De deelnemers zullen niet-formele educatieve activiteiten leiden als energizers, rollenspellen, tentoonstellingen, etc. Ze zullen moeten communiceren via de Youth Exchange en tijdens de verspreidingsactiviteiten, zodat verbetering van hun communicatievaardigheden wordt verwacht.

Youth Pass uitreiking

Dit project heeft als doel de deelnemers in staat te stellen hun persoonlijke ontwikkeling te bevorderen door zelfvertrouwen op te bouwen en het bewustzijn van het belang van geestelijke basisgezondheid te vergroten, hetgeen zal worden bereikt via onze specifieke doelstellingen:

1. Kennis en bewustzijn verspreiden over onderwerpen en hulpmiddelen die verband houden met zelfrespect.

2. Een duurzaam netwerk tussen organisaties opbouwen en toekomstig partnerschap aanmoedigen.

3. Informatie verstrekken over jongerenuitwisseling om de beschikbare kansen te vergroten.

4. Vertrouwd raken met verschillende hulpmiddelen en methoden van niet-formeel onderwijs.

5. Om de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers te verbeteren.

6. Ruimte hebben om soft skills te ontwikkelen.

7. Bevordering van diversiteit, interculturele en interreligieuze dialoog.

Omdat de jongerenuitwisseling wordt geleid door de deelnemers, krijgen ze de mogelijkheid om de vaardigheden te verbeteren die ze willen, omdat het doel is om hun eigen autonomie te vergroten en op een vrije, onafhankelijke en creatieve manier te werken.

Alle MIRROR-deelnemers reizen van 22 februari tot 1 maart naar Zagreb, Kroatië.

Mis geen van de ontwikkelingen en foto's van MIRROR! Volg ons op FB, Twit en IG!

Klik op Mirror-blog APV in Kroatië en lees de ervaringen van Lisa, Stichting Interlock's Mirror-projectbegeleider én Mirror-medeschrijver.

Projectleader
Carpe Diem